Dag 1 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Bolten - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Bolten - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

08 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag 1

Tijd:20:35
Temp:-53'C
Snelheid:894 km/h

We naderen Zuid-Afrika! Nog een klein uurtje vliegen en dan landen we in kaapstad na bijna 12 uur in het vliegtuig.

Wat een ochtend. Om 5 uur ging de wekker. Snel ontbijten, de koffers in de auto zetten en daarna naar schiphol met: papa, mama, nienke, arjen en tim. Onderweg kwamen we toevallig laura nog tegen in de auto. Bi schiphol aangekomen checkten we gelijk in, maar , mijn koffer was toch iets te zwaar. Oeps. Snel wat dingetjes in laurs's koffer gedaan en toen ging alles goed. Na het inchecken kwamen we terug bij onze families. Tot onze verassing stonden Romy em Rachel erbij, echt heel leuk! Om half 8 gingen we bij starbucks lekker met zn alle koffie drinken. Het was leuk en gezellig, maar na een uurtje was het toch tijd om naar de gate te vertrekken.

Wat een moeilijk afscheid.

Een maand lijkt misschien niet zo lang, , maar als je op het punt staat te vertrekken voelt het alsof je je familie, tim en onze vriendinnen toch een eeuwigheid moet missen. Met tranen die over onze wangen rolden, liepen laura en ik naar onze gate, waar gevraagd werd of we geen zin hadden om naar kaapstad te gaan, kwam vast door onze betraande ogen en uitgelopen make up.

We konden snel doorlopen en hoefden gelukkig niet zo lang te wachten. In het vliegtuig aangekomen was het allemaal wel heel echt. We vertrekken voor een maand.

In het vliegtuig hebben we ons goed vermaakt: leuke films gekeken, even geslapen, muziek geluisterd en loom-armbanden gemaakt om te oefenen voor straks met de weeskinderen. Halverwege de vlucht heb ik de lieve brieven gelezen van willeke, papa, mama, nienke, arjen en van mijn lieve tim. Voor de tweede keer die dag kon ik het niet drooghouden.

Nog 43 minuten te gaan en dan landen we, super spannend. Ik ben heel benieuwd naar ons vrijwilligershuis, het project en natuurlijk naar kaapstad zelf.

• 09 Juli 2014 - 00:43

Kathe:

Wat heb je het mooi omschreven Anne ! Ja was ff heftig het gedag zeggen! We zijn ook nog nooit zolang zonder elkaar geweest. Gelukkig zag ik aan de foto s al dat het later weer goed met jullie ging en was ik blij dat ik na een lange dag wat van je hoorde. Heel veel succes meissie en masker een mooie en onvergetelijke avontuur van. Liefs mama

• 11 Juli 2014 - 09:41

Nienke:

Lieve Anne,

Blij dat je veilig in Afrika aangekomen bent.
    Kijk uit naar je volgende verhalen.
    Hopelijk wordt t een beetje warmer voor jullie!

Groetjes aan laura
    En kus vanuit Toscane van mama en Nienke
    We love you ❤️❤️❤️

• 11 Juli 2014 - 16:49

Willeke En Ton:

Lieve Pollewop en Laura

• 12 Juli 2014 - 15:24

Hai Pollewop & Laura
    Er is iets mis gegaan met het eerste bericht , dus maar opnieuw proberen !
    Maar het is fijn , dat jullie goed zijn aangekomen

• 13 Juli 2014 - 10:18

Willeke & Ton:

Pullewup en Laura

Dit is de 3 X omtrent proberen een brief aan jullie te versturen !
    Maar 3 X is scheepsrecht , dus ben benieuwd .

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika

Bedankt iedereen voor het steunen van ons project!
En veel leesplezier.

Liefs, Anne

27 Juli 2014

Dag 20

22 Juli 2014

Dag15

15 Juli 2014

Dag 9

13 Juli 2014

Dag 7

Dag 3
Anne

Morgen is het zo ver. Het grote avontuur gaat beginnen: samen met Laura naar Zuid-Afrika om vrijwilligerswerk te gaan doen bij een weeshuis en bij een school in Kaapstad. We gaan drie weken lang helpen in khayelitsha, een township in de Kaapse Vlakte van Kaapstad. Khayelitsha betekent 'nieuw thuis' in het Xhosa. De Kaapse Vlakte ('Cape Flats') is een gebied ten oosten van de stad. Dit zijn gigantisch grote sloppenwijken waar veel armoede heerst. Voor het vrijwilligerswerk, ons verblijf in een vrijwilligershuis en onze vliegticket hebben we een flink bedrag betaald. Maar dankzij de giften van vrienden, familie en kennis hebben we een deel van het bedrag gesponsord gekregen. Ook hebben we veel acties opgezet om geld in te zamelen. Zo hebben we een flessenactie gehouden op basisscholen om statiegeldflessen te verzamelen en we hebben ook cakjes,pizza's en andere lekkernijen verkocht op onze school. Een paar weken geleden stonden Laura en ik op de kofferbakmarkt in Wijk aan Zee om ingezamelde spulletjes en hele mooie zelfgemaakte kaarten te verkopen. De vierde week kunnen we bijkomen van het harde werk tijdens een fijne 'roadtrip' langs de kust van Kaapstad tot Port Elizabeth. We gaan dan veel leuke dingen doen, zoals surfen en olifanten verzorgen. Op deze blog kunnen jullie mijn reis bijhouden. Ik zal zo veel mogelijk ervaringen met jullie delen en mooie foto's plaatsen. Bedankt iedereen voor het steunen van ons project! En veel leesplezier. Liefs, Anne