Dag 7 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Bolten - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Bolten - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag 7 ( zondag 13-07-14)
Tijd 19:00
Temperatuur: beter

Wat een week. Wauw dat ging snel. Het is nu zondagavond 7 uur en het is pikdonker. Ik zit op de bank in de gemeenschappelijke woonkamer en heb eigenlijk nu pas tijd om mijn blog bij te werken.

Tijd: 23:01
Temperatuur: lekker warm onder 4 dekens.

Deze week was super leuk, druk en snel. Ik lig nu in bed en we waren net uiteten geweest, waardoor ik m'n blog van vandaag niet kon afmaken.

Ik heb net dag 2 en dag 3 geüpload. Het is heel druk, dus ik kan mijn blog helaas niet elke dag bijhouden. Ik houd wel dingen bij in mijn reisdagboek dat zal ik dan als ik tijd heb posten op deze site (net als vandaag).

Deze week ben ik elke ochtend naar Fikelela geweest en elke middag naar GAPA. Deze projecten zijn zo verschillend, waardoor een dag niet eentonig wordt. In Fikelela woont een kleine groep kinderen, die je echt leert kennen. Donderdag was er een jongetje die mee buiten ging spelen, we stonden in een kring liedjes te zingen, wat we heel vaak doen. Hij moest een beetje huilen dus ik tilde hem op. Binnen 1 seconde viel hij in slaap en ik kreeg hem de rest van de ochtend niet meer wakker, dus hij sliep de hele ochtend in mijn armen terwijl ik met de andere kinderen in de kring spelletjes deed. Het was zo lief en bijzonder, wat een dotje. Ik ben echt dol op de kinderen in Fikelela!!! 'S middags in GAPA is het weer heel anders. Er zijn veel meer kinderen en veel meer activiteiten. We zorgen voor veel afwisseling voor de kinderen, wat het heel leuk maakt. We mogen helaas geen foto's maken op de projecten en in de sloppenwijken. Op de officiële facebook- site van african impact van Capetown staan wel wat foto's die jullie misschien kunnen bekijken.

Ik zal morgen als er tijd voor is wat posten over dit mooie weekend!

Good night everyone

X

  • 14 Juli 2014 - 22:01

    Willeke & Ton:

    Lieve Pollewop en Laura .

    Gelukkig hebben jullie het nu naar jullie zin , en doen allemaal leuke dingen met de kinderen Ben erg benieuwd naar jullie verslag van Robben-eiland! Ik heb ook de site van African impact bekeken deze is erg indrukwekkend en mooi .Jammer dat het daar zo koud is , het wordt hier alleen maar warmer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika

Morgen is het zo ver. Het grote avontuur gaat beginnen: samen met Laura naar Zuid-Afrika om vrijwilligerswerk te gaan doen bij een weeshuis en bij een school in Kaapstad. We gaan drie weken lang helpen in khayelitsha, een township in de Kaapse Vlakte van Kaapstad. Khayelitsha betekent 'nieuw thuis' in het Xhosa. De Kaapse Vlakte ('Cape Flats') is een gebied ten oosten van de stad. Dit zijn gigantisch grote sloppenwijken waar veel armoede heerst.

Voor het vrijwilligerswerk, ons verblijf in een vrijwilligershuis en onze vliegticket hebben we een flink bedrag betaald. Maar dankzij de giften van vrienden, familie en kennis hebben we een deel van het bedrag gesponsord gekregen. Ook hebben we veel acties opgezet om geld in te zamelen. Zo hebben we een flessenactie gehouden op basisscholen om statiegeldflessen te verzamelen en we hebben ook cakjes,pizza's en andere lekkernijen verkocht op onze school. Een paar weken geleden stonden Laura en ik op de kofferbakmarkt in Wijk aan Zee om ingezamelde spulletjes en hele mooie zelfgemaakte kaarten te verkopen.


De vierde week kunnen we bijkomen van het harde werk tijdens een fijne 'roadtrip' langs de kust van Kaapstad tot Port Elizabeth. We gaan dan veel leuke dingen doen, zoals surfen en olifanten verzorgen.

Op deze blog kunnen jullie mijn reis bijhouden. Ik zal zo veel mogelijk ervaringen met jullie delen en mooie foto's plaatsen.

Bedankt iedereen voor het steunen van ons project!
En veel leesplezier.

Liefs, Anne

Recente Reisverslagen:

27 Juli 2014

Dag 20

22 Juli 2014

Dag15

15 Juli 2014

Dag 9

13 Juli 2014

Dag 7

13 Juli 2014

Dag 3
Anne

Morgen is het zo ver. Het grote avontuur gaat beginnen: samen met Laura naar Zuid-Afrika om vrijwilligerswerk te gaan doen bij een weeshuis en bij een school in Kaapstad. We gaan drie weken lang helpen in khayelitsha, een township in de Kaapse Vlakte van Kaapstad. Khayelitsha betekent 'nieuw thuis' in het Xhosa. De Kaapse Vlakte ('Cape Flats') is een gebied ten oosten van de stad. Dit zijn gigantisch grote sloppenwijken waar veel armoede heerst. Voor het vrijwilligerswerk, ons verblijf in een vrijwilligershuis en onze vliegticket hebben we een flink bedrag betaald. Maar dankzij de giften van vrienden, familie en kennis hebben we een deel van het bedrag gesponsord gekregen. Ook hebben we veel acties opgezet om geld in te zamelen. Zo hebben we een flessenactie gehouden op basisscholen om statiegeldflessen te verzamelen en we hebben ook cakjes,pizza's en andere lekkernijen verkocht op onze school. Een paar weken geleden stonden Laura en ik op de kofferbakmarkt in Wijk aan Zee om ingezamelde spulletjes en hele mooie zelfgemaakte kaarten te verkopen. De vierde week kunnen we bijkomen van het harde werk tijdens een fijne 'roadtrip' langs de kust van Kaapstad tot Port Elizabeth. We gaan dan veel leuke dingen doen, zoals surfen en olifanten verzorgen. Op deze blog kunnen jullie mijn reis bijhouden. Ik zal zo veel mogelijk ervaringen met jullie delen en mooie foto's plaatsen. Bedankt iedereen voor het steunen van ons project! En veel leesplezier. Liefs, Anne

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 3693

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 03 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika

Landen bezocht: